T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Burdur İl Sağlık Müdürlüğü Bucak Devlet Hastanesi

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Burdur İl Sağlık Müdürlüğü Bucak Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Nasıl Muayene Olurum?

Güncelleme Tarihi: 15/05/2018

       HASTA REHBERİ

Nasıl Muayene Olabilirsiniz?

Hastanemize; Sosyal Güvenlik Kurumu (SSK, Bag kur, Emekli sandigi ) SGK 'ya anlasma yapılan özel saglik sigorta şirketlerine bağlı hastalar ile ücretli hastalar ... vb.  kabul edilmektedir.

Sosyal güvenceniz yoksa poliklinik ücretini ödemek için önce   Hasta Kabul Birimine, daha sonra da polikliniğe gidiniz. Muayene işlemiz bittikten sonra sizden tetkik istenmişse ya da konsültasyon için başka bir polikliniğe gönderilecekseniz yine önce Hasta Kabul Birimine giderek ücretini yatırdıktan sonra ilgili yerde işleminizi yaptırabilirsiniz.

Hastanemize Gelirken Yanınızda Bulundurmanız Gerekenler

Hastanemize gelirken TC kimlik numarasının yazılı olduğu kimlik kartı, eğer varsa sağlık karnesi, işsizlik parası alınıyorsa işsizlik kartı, işe yeni başlayanlar ya da iş kazası geçirenler için vizite kâğıdını mutlaka yanınızda bulundurun. 

Kayıt İşlemleri

Hastanemiz girislerinde sizi karsılayacak olan karşılama yönlendirme görevlilerimiz, hastane içerisinde ulasmak istediginiz yere ve kisilere ulasmanizda size yardımcı olacaktır.

Sağlık Bakanlığının Ulusal MHRS sistemi olan 182 nolu telefonu aranarak ya da internetten:  https://www.mhrs.gov.tr/ adresinden randevu alınabilmektedir. MHRS sisteminden randevu alan hastaların muayene olacakları saatten yarım saat önce poliklinik önünde bulunmaları yeterlidir. Tekrardan sevk çıkartmalarına (barkod alma, yazılı belge çıkartma gibi) gerek yoktur.

Polikliniklerimiz hafta içi her gün 09:00- 12:00 ve 13:30-16:30 saatleri arasinda hizmet vermektedir.  Aylık listeler http://bucakdh.saglik.gov.tr/  adresinde “Doktor Çalışma Listesi” başlığında aylık yayınlanmaktadır. Saat 12:00-13:30 arası yemek saati olduğundan poliklinik hizmeti yoktur. İlk kayıtlar saat 09.00’a kadar polikliniklerden yapılmaktadır. 09:00’dan sonra poliklinik sevk işlerinden yapılmaktadır.

Acil servis hizmetleri 24 saat aralıksız devam eder.

Laboratuar hizmetlerimiz saat 08:00’de başlar, aralıksız olarak vardiya hizmetleri bitinceye kadar sürer.

Sevk işleminiz bittikten sonra size üzerinde; adınız soyadınız, gideceğiniz polikliniğin ve poliklinikte kaçıncı sırada ve muhtemel muayene saatini gösteren küçük bir yazılı kâğıt verilecektir.

Bu kağıdı aldıktan sonra poliklinik önünde bekleyiniz. Poliklinik kapısı üzerinde bulunan monitörde numaranız göründüğünde polikliniğe girebilirsiniz. İsminin açıklanmasını istemeyen hastaların  kaydı  kişisel ve tıbbi bilgilerinin gizliliği konusunda, özellikle hassasiyet gösterilmesi yönünde talebi sevk veren kişi tarafından takma ad soyadı (Rumuz) verilerek yapılmaktadır.

Poliklinik Muayenelerinde Öncelik Sırası

Poliklinik muayenelerinde öncelikli hizmet alma sırası Sağlık Bakanlığının yayınlamış olduğu genelgeye (2010/ 73-80) göre verilir. Bu sıralama şu şekildedir:

  • Acil vakalar (Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar),
  • Özürlüler (Değişik 2010/80 Sayılı genelge)
  • Hamileler,
  • 65 yaş üstü yaşlılar,
  • Yedi yaşından küçük çocuklar,
  • Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malül ve gaziler,
  • Ayrıca kolluk kuvvetlerince sevk edilecek adli vakalarda; savcılık veya kolluk kuvvetince önceden sağlık kurum/kuruluşuna bildirim yapılmalı ve randevu alınmalı, bu suretle sağlık kurum/ kuruluşunda sağlık hizmeti aksatılmadan ve diğer hastalar mağdur edilmeden gerekli işlemlerin yapılması sağlanır.

Öncelik sırasında olanlara ve buna özen gösteren hastane personelimize hoşgörülü davranılması rica olunur.

Muayene sonrası istenen tetkit ve tahliller için poliklinik sekreteri tarafından tetkikin yapılacağı yer bilgisi hem sözel olarak hem de yazılı olarak hasta ya da hasta yakınına verilir. Ayrıca  yerdeki renkli şeritleri takip ederek Röntgen ve tetkikleri yaptıracağınız Kan Alma Birimine ulaşabilirsiniz.

Hasta istenilen tahlillerini yaptırmak amacıyla numune alma birimlerine ve radyolojik tetkiklerini yaptırmak amacıyla da radyoloji birimine başvurur.

                                                                                                                                                                                                    Yatış Kararı Verildiğinde
 Hastanemize yatırılarak tedavinizin devamına Hekiminiz tarafından karar verilmis ise, poliklinikte sekreter tarafından hasta yatıs formu doldurduktan sonra servise yatışınız gerçekleşir. Özel oda tercihleriniz için “Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü” ne başvurabilirsiniz.

                                                                                                                                                                                    Servise Yatarken Dikkat Edilecekler

  • Hasta odalarinda yiyecek bulundurulmaması gerekmektedir.
  • Acil istek ve sorunlariniz oldugunda servis hemsiresine basvurunuz.
  • Odaların iklimlendirmesi merkezi sistem olup, kapı girişlerinde Termostat panosundan istediğiniz sıcaklığı ayarlayabilmektesiniz.Odanın pencereleri açıldığında ısı sistemi çalışmamaktadır. Karşılaşılan sorunlar ve detaylı bilgi için servis hemşiresine başvurunuz.
  • Odanizda dikkatinizi çeken olay ve süpheli sahıslar için derhal servis hemsirelerine basvurunuz.
  • Hasta yataklari elektronik kontrollü olup, hasta tarafindan istenilen konuma getirilebilmektedir.
  • Yemekler konusundaki istek ve sikâyetlerinizi servis diyetisyenine iletiniz.
  •  Hasta odalarinda bulunan telefonlar sadece sizin dısarıdan aranmanız içindir. Saglıgını zaçısından telefon görüsmelerine 07:00 – 22:00 saatleri dışında izin verilmemektedir.
  •  Yattıgınız servisin adını, oda numaranızı ve dâhili telefon numaranızı yakınlarınıza bildiriniz.
  •  Hastanemiz kantininden yiyecek-içecek servisi kaliteli bir şekilde sunulmaktadır.
  • Atıklarınızı uygun atık kaplarına atınız.
  • Hastanemizin tuvaletlerini temiz kullanınız. Klozetlerin üzerine basmayınız. Isiniz bitince, mutlaka rezervuar dügmesine basınız.
  • Katlara çıkmak yada inmek için asansörlerin üzerindeki uyarıları ve  kat numaralarını dikkate alınız.

Ziyaretçi Politikamız ve Uyulması Gereken Kurallar

Hastanız bizim misafirimiz olup hastanemizde ziyaretçilerini kabul etmek için değil, tedavi olmak amacıyla yatmaktadır.  Bu nedenle aşağıda belirtilen kurallara uymanız bizim için değil hastanız açısından önem taşımaktadır:

  1. Hastanemizde ziyaretler her gün saat 12:30-13:30 arasında olup Yoğun Bakım ünitesinde ziyaretler kısıtlıdır. Yoğun Bakımların uygun olması durumunda hastanın 1.derece yakınları öncelikli olmak üzere, kısa süreliğine hastasıyla görüştürülebilmektedir. Hastanızın yanına girerken lütfen personelimizin size vereceği koruyucu ekipmanları (galoş, önlük, bone vb.) kullanınız ve yoğun bakım ünitesi kurallarına uyunuz. Yoğun Bakımlarda Günlük bilgilendirme hekim tarafından 13.00–14.00 saatleri içinde ya da ünitenin uygun olduğu saatlerde yapılır. Bilgilendirme yapılacak kişinin hastanın birinci derece yakını olmasına dikkat edilir.

2.    10 yaşından küçük çocukların vücut direnci büyüklerden daha zayıf olduğundan hasta ziyaretlerine getirilmeleri göz bebeğimiz çocuklarımızın sağlığı için zararlıdır. Bu nedenle çocuk ziyaretçi getirilmemesi rica olunur.

3.     Solunum ve temas yoluyla bulaşıcı hastalığı olan ziyaretçiler, hastanın sağlığı açısından ziyaretinizi erteleyiniz.

4.      Kolaylıkla enfekte olup hastalanabilecekleri için, genel vücut direnci düşük olan (organ nakli yapılmış, kanserli gibi...) kişiler ile bebek ve çocukların ziyaretlerine gelmemesi, daha uygun olacaktır.

5.      Özellikli hasta gruplarının bulunduğu bölümlerde yatan hasta ziyaretleri hekim izni ve hemşire gözetiminde yapılır.( Hekim tarafından ziyareti uygun görünmeyen hastalara ziyaret yasaktır. İzolasyon odasında yatan hastalar için ziyaret yapılması gerekirse kişisel koruyucu ekipman olmadan ziyaret etmesi yasaktır.)

6.      Ziyarete gelirken hastaya kitap, dergi, gazete, hijyenik bakım ürünleri (kolonya, kağıt peçete, kağıt havlu, kağıt mendil.), çocuklara zararsız oyuncaklar dışında hediye getirilmesi yasaktır. Hasta ziyaretlerinde; hastane enfeksiyonlarını önlemek amacı ile hastane Enfeksiyon Kontrol Komitemizin almış olduğu karar doğrultusunda hastanemize canlı ve yapay çiçek kabul edilmemektedir.

7.      Doktorunun izin vermedigi özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.

8.      İyilik olsun diye yaptığınız müdehalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız.

9.     Ziyaretiniz sırasında hasta ve yakınlarının mahremiyetine özen gösteriniz

10.   Ziyaretiniz sırasında hastalarımızın ve kendi sağlığınızın korunması için hasta ile doğrudan temas etmeyiniz.

11.    Hasta yataklarına oturmayınız ve yüksek sesle konuşup diğer hastalar rahatsız etmeyiniz.

12.     Ziyaret öncesi ve sonrası ellerinizi yıkayınız ya da el dezenfektanı kullanınız.

13.     Hastalarımızın yanında (kendisine zararı olabileceği için) duygusal durumunuzu yansıtacak ağlama, bağırma gibi

davranışlarda   bulunmamaya   dikkat    ediniz.

14.          Hastalarımızın sağlığını korumak için lütfen dışarıdan yiyecek-içecek getirmeyiniz. 

15.      Ziyaretçiler hastane içinde tütün ve alkollü içecekler kullanmaz. Kullananlar hakkında yasal hükümleri uygulanacaktır.

16.     Hastanız için acil ihtiyaç duyduğunuzda yatak başında bulunan hemşire çağrı zilini kullanınız.

17.     Hasta ziyareti esaslarına uyulması kontrolü servis çalışanları, hastane girişi kontrol hizmetleri görevlisi, güvenlik görevlileri tarafından yapılır.

18.     Her türlü görüş ve önerilerinizi dilek şikâyet kutularına yazabilir veya hasta hakları birimine iletebilirsiniz.

19.     Hastane kurallarına uyduğunuz için teşekkür ederiz.

Hangi Hastalar Ziyaret Edilmemelidir  ya da Kısıtlanmalıdır?

 - Yogun bakımda yatan hastalar
 - Bulasıcı hastalıgı olan hastalar
 - Bagısıklık sistemi bozuk hastalar
 - Doktorunun ziyarette sakınca gördügü hastalar  (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alinir)

Hastanın Saglıgı İle İlgili Kime veya Kimlere Bilgi Verilir?

Hasta eriskin ve suuru açik ise :  Kendisine veya önerdigi birinci derece yakinina bilgi verilir.
Hastanin suuru kapali ise         :  Birinci derece yakınına bilgi verilir.
Hasta çocuk ise                      :  Ebeveynine bilgi verilir.
Üçüncü sahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.

                                          Hastanemızden Ayrılırken…
·      Taburcu islemleriniz her gün ve günün her saati yapılmaktadır.
·         Servis sekreteriniz eger ücretli hasta iseniz dosyanızı düzenleyerek hasta kabul bölümüne gönderecektir. Buradan verilen hasta taburcu belgesini servis sekreterine veya servis hemsiresine teslim ediniz.
·         Servis sekreterinden çıkıs özetinizi (epikriz) alınız.
·         Taburcu olurken kontrol için çagrıldıgınızda, poliklinik sekreterinden randevunuzu alarak hastanemizden ayrılınız.
·         Bir sonraki gelisinizde islemlerinizin yapılabilmesi için hasta dosyanızı hastane dışına çıkarmayınız.
·         Hastanemizden ayrılırken odanızda özel esyalarınızı unutmayınız ve hastaneye ait esyalar ile karışmaması için kontrol ediniz.
·         Hastanemiz hizmetlerinden memnuniyetinizi ölçebilmemiz ve size daha iyi hizmet verebilmemiz için size verilen anketi doldurarak kliniklerde Sorumlu Hemşirelere polikliniklerimizdeki sekreterlerimize teslim ediniz.
Hastanemizle ilgili memnuniyet ve sikayetlerinizi hastane girislerinde bulunan memnuniyet, dilek/öneri ve sikayet kutularındaki formları doldurarak yada Poliklinikler 1. katta bulunan Hasta Hakları birimine iletebilirsiniz.

Ayrıca http://bucakdh.saglik.gov.tr/iletisim adresinden de bildirim yapabilirsiniz.

Bucak Devlet Hastanesi çalışanları olarak  sağlıklı günler dileriz.